A Kanban alapelve: A Kanban rendszernek köszönhetően optimális a gyártási folyamat irányítása
Kanban-elv - Jó tudni
A Kanban elvet eredetileg Taiichi Ohno fejlesztette ki a Toyota-nál Japánban 1947-ben. Ez egy keresleti elvre épülő rendszer az anyagáramlás és a termelés szabályozására. A cél a zavartalan anyagellátás biztosítása a termeléshez. A hagyományos Kanban rendszerek két ládát használnak egy ciklusban és többnyire Kanban kártyákat használnak információhordozóként a gyártási folyamat vezérlésére. Minden információt ezen az adathordozón tárolnak, úgymint a cikkszám, a cikk megnevezése, a láda töltési mennyisége és a beszállító.
Kanban-folyamat a Würth-nél – Biztonságos ellátás a kis alkatrészek számára
A Würth Industrie-nál a Kanban rendszerekben történő anyagellátás két ládával történik, a Würth W-KLT®2.0 típusokkal. A gyártási folyamat automatikus irányításához szükséges információ tárolására Kanban címkéket használunk, különféle technológiákkal kombinálva. A múltban kézi szkennert használtak a rendelés felvitelére, ma ügyfeleink több mint fele szabványos RFID-alapú rendszermegoldásokat használ az automatizált rendeléshez, és a jövőben optikai, intelligens technológiákat, például iBin® modulokat fogunk használni. A Würth Industrie Kanban rendszereivel könnyedén menedzselheti a gyártás során beépülő anyagokat, például a kötő-, és rögzítőelemeket, a DIN és standard alkatrészeket, valamint a speciális és rajz szerinti termékeket, valamint a közvetett igényeit is, beleértve az MRO termékeket, azaz a segéd- és karbantartási anyagokat.

Adatkezelés a Kanban folyamatok esetén
Minden ládamozgást rögzítünk és dokumentálunk, hogy bármikor információkat kaphasson a Kanban-rendszer állapotáról. Ezt egyrészről a házon belül kifejlesztett Kanban Management Software (KMS), melyet a Bad Mergentheim-ben található európai Kanban logisztikai központunkban fejlesztünk, másrészről a vonalkódos címkék, RFID címék vagy az iBin® modulok teszik lehetővé.
Ennek segítségével biztosítjuk, hogy az összes C-termék a megfelelő időben a felhasználás helyére érkezzen, hogy a készletmennyiség és a raktári technológia rendszeresen optimalizálásra kerüljön, és ezek segítségével frissítjük a statisztikai adatokat is. Vevőként az összes adatot a WIS-Portal információs platformon is megtalálja.
Ezzel párhuzamosan a különféle speciális alkatrészek, rajz szerinti termékek és egyéb speciális termékcsoportok hatékonyan menedzselhetők. Munkatársaink az összes részleggel konzultálva tervezik meg az Ön egyedi, költség-optimalizált megoldását. A rendszert az Ön vállalkozásával együttműködésben valósítjuk meg, és további támogatást nyújtunk a C-termékek szabványosításához.
A weboldalak információkat menthetnek el, vagy kereshetnek vissza böngészőjében sütik formájában. Ezek lehetnek névtelen statisztikai adatok, információk Önről, beállításairól vagy használt eszközéről annak érdekében, hogy a weboldal megfelelően működjön, valamint személyre szabott webes élményt biztosítson.
Tiszteletben tartjuk az adatok védelmére vonatkozó jogait. Ezért dönthet úgy, hogy nem fogad el bizonyos típusú cookie-kat. Az általunk használt Cookie-k típusairól és beállításairól bővebben itt olvashat. Ezeket a beállításokat bármikor megváltoztathatja böngészőjének beállításaiban.
A mentéssel megerősíti, hogy megértette a cookie-k beállításait, és elfogadja azokat.